zaterdag, augustus 05, 2006

Eerste echte Ubuntu ervaringen

Om maar te beginnen met de problemen die ik al donderdag aangaf, die zijn nog niet opgelost, al heb ik voor het USB kabeltje al wel een aantal suggesties; Samba servertje opzetten of met Wine gewoon het programma nabootsen. Ja, ik heb al enigszins geƫxpirimenteerd met deze programma's met Wine heb ik nog wat problemen om IE6 te instaleren om daarna HT Ratings werkende te krijgen (bedenk me nu dat ik alle data van HT Ratings kwijt ben, want die stond in de niet gebackupte Program Files...) Bij Samba kwam ik er al snel achter dat uit een instructiePDF met alleen tekst van 6 Mb wel blijkt dat het misschien iets te voortvarend gedacht is dat ik daarmee wel even wat uit kon proberen. Voorlopig nog even zonder dus, maar een aantal dingen zijn me al wel gelukt. Zo ben ik razend enthousiast over het Synaptic pakketbeheer de automatische updates van Windows zijn leuk, maar dit is zoals het werkelijk hoort. Natuurlijk heb je iets makkelijker spreken als de meeste software vrij voor handen is, maar het feit dat ieder stukje software makkelijk automatisch up te daten is blijft voor mij voorlopig nog wel even een hoogtepuntje. Ik zit bijna gespannen te wachten dat het, niet al te strak vormgegeven, popupvenster weer opkomt om me te vertellen dat ik moet updaten. Een ander ding waar ik behoorlijk over te spreken ben, al vind ik het ergens ook wel wat lastig, is het steeds weer moeten invoeren van het wachtwoord.
Nu alleen nog mijn Transport Tycoon CD zoeken om OpenTTD te kunnen spelen en eens kijken hoe ik de laatste versie van Scribus instaleer, ik moet nog een pakket erbij installeren, maar dat conflicteerd dan weer met iets anders, ofwel fora lezen...

Labels: ,