woensdag, augustus 02, 2006

Verhuizing en update

Verhuizing
Zeer binnenkort ga ik verhuizen, niet naar een ander huis, want ik woon hier best, zeker nu de temperaturen weer dragelijk zijn en we zelfs weer vulling in de lakens hebben om ons 's nachts warm te houden. Nee, ik ga weg van een door mij eigenlijk al jaren vervloekt OS; Windows. Eindelijk ga ik de grote stap maken en stap ik in het boortje dat de prachtige Afrikaanse naam Ubuntu draagt. Ik ben nu alles aan het voorbereiden, al mijn gegevens in veiligheid brengen op Miriam haar computer. Eerst zette ik alles op onze behoorlijk trage MP3-speler, maar ik heb nu een kabeltje gekocht dat via USB bestanden over zend, nu hopen dat dat straks ook zal werken met Ubuntu. Daarnaast is er nog een gevaar wat op de loer ligt, het verhaal Linux en de kabelinternetverbinding. Waarschijnlijk heeft dit verhaal wel een happy ending, maar het kan maar zo zijn dat het een langdradige en vervelende verhaallijn heeft.
Update
Mijn laatste bericht was van bijna 2 maanden terug en daarin wordt ook geen woord over mijn belevingen verteld, alleen over een lovebird.. Nou, eigenlijk zou ik ook niet weten wat ik moet vertellen, behalve dat we naar Denemarken zijn gefietst in 8 fietsdagen 800 Km overbruggen over bruggen en heuvels en vooral door gouden korenvelden. Daarna iets te vluchtig duur Kopenhagen bekeken, waarbij vooral Bakken is een aanrader vond ik, alhoewel Tivoli natuurlijk mooier is, doet het er weinig voor onder qua beleving en in Bakken kun je nog eens wat betalen.. we zijn in beide parken in de topattracties geweest, in Bakken is dat de uit 1932 houten achtbaan, in Tivoli de splikslinter nieuwe himmelskibet (The Star Flyer) oftewel een huis-tuin- en-keuken draaimolen aan een toren.

Labels: ,