woensdag, september 24, 2008

Eerste indruk boxee

In de vorige post gaf ik aan wat problemen te hebben met MythTV als frontend voor vooral andere functies dan TV. Ondanks dat ik veel ontwikkeling zie bij Elisa, die iedere maand wel een nieuwe versie (bugfixes) uitbrengen, heb ik nu nog een tweede project om goed in de gaten te houden; boxee¹. Ik heb me aangemeld als alpha versie gebruiker. Ik moest de indruk krijgen dat ze slechts mondjesmaat mensen toegang gaven tot de alpha versie, maar binnen een week mocht ik de speciale Ubuntu repositorie (ik hoor pakketbron te typen volgens mij) toevoegen om het programma te proberen. Ik liep tegen al bekend probleem aan; dat in Ubuntu de pijltjestoetsen niet werken bij het inloggen, gelukkig gaf het forum uitkomst. Helaas lijkt boxee niet met een grote hoeveelheid mp3's overweg te kunnen als deze op een computer in het netwerk staan. Maar de eerste indruk is vooral dat het er erg gelikt uit ziet en dat het werkt. Het werkt zelfs erg soepel, vooral de links met het internet werken out-of-the-boxee.

¹ Ze schijnen er bij boxee nogal prat op te gaan dat het gebruik van hoofdletters niet erg nuttig zijn.