woensdag, oktober 25, 2006

SOG/Ubuntu prutsdag

Vandaag te weinig geleerd, maar des te meer gedaan met de computer. Vanochtend heb ik de ventilator even schoongemaakt, mocht ook wel, want die was behoorlijk vies inmiddels. Ook het toetsenbord heb ik een beetje schoon gemaakt, alle toetsen moeten er nog een keer uit voor een grondige beurt, maar dat komt laten wel. Wat ook later zal moeten is de CD speler/brander installeren. Ik heb het vermoeden dat mijn pcrw800 niet werkt met de drivers van pcrw804 en dat er ook geen goede drivers bestaan.. Ook project tweede beeldscherm is vandaag niet geluk, maar morgen koop ik voor € 5 een PCI grafische kaart en misschien kan ik daarmee Miriam haar beeldscherm aansluiten.. En mijn niet echt goedkope muis heb ik eindelijk werken in resolutie 800, met de duimknop moet ik nog even worstelen, maar daar heb ik de HOW-TO ook al van gevonden.
Gisteren is Firefox 2.0 uitgekomen en ik kan natuurlijk niet achterblijven dus heb ik dat via een script dit geïnstalleerd (alleen en-GB vervangen door nl in het script, want ik wil de Nederlandse versie (nl-FY kan ook..)). Firefox 2 bevalt goed. In het scherm waar ik nu type heeft het een spellingcontrole (moet zonder s van hem..). De zoekfuncties zijn nu makkelijk te verwijderen. Feeds worden niet meer als XML getoond maar in een handige template. De tabbladen werken eindelijk standaard goed, dus de niet meer werkende Tab Mix plus kon sowieso weg.
Edit: De duimknop doet het om 00:45 eindelijk. Het was een wirwar van verkeerde HOW-TOs die ik volgde, toen ik uiteindelijk op de juiste stuitte. De duimknop zal wel veel gebruikt gaan worden verwacht ik, want Firefox 2 heeft niet meer backspace als back knop, nu moet je Alt+pijltje links indrukken en dat is mij teveel werk..

Labels: