maandag, september 27, 2010

Op proef: Chrome

Allereerst moet ik mijn titel maar even corrigeren, het is Chromium wat ik test, verder blijf ik het wel gewoon Chrome noemen, volgens mij is er namelijk geen verschil op wat Google toevoegingen na. Mijn achtergrond is Firefox en al een aantal jaren een fervent gebruiker. Inmiddels heb ik ook al een aantal uit mijn naaste omgeving over om Firefox te gebruiken, onder andere mijn ouders. De stap naar Chrome was dus emotioneel wel lastig. Chrome stond al een tijdje geïnstalleerd, je moet namelijk je website wel goed testen (En juist in Chrome is er nog werk aan de winkel).. Naar aanleiding van een artikel in Lifehacker de afgelopen week heb ik besloten Chrome een kans te geven en dit zijn de voorlopige resultaten:
Plus:
  • Snel
  • 1 url/zoekbalk
  • Clean design
  • Voelt snel aan
Min
  • Zotero mist, must
  • Firebug mist, must
  • Ubiquity mist, zou fijn zijn
  • Zoeken alleen met ctrl+f
De korte conclusie is dus dat ik voorlopig niet zonder Firefox kan, maar dat Chrome voor het simpele browser misschien wel de voorkeur gaat krijgen zolang het gevoel van snelheid zo groot is.