maandag, juli 30, 2007

Het verhaal van een kloon

In eerste instantie heb ik XMMS gebruikt als vervanger van Winamp. Het lelijke uiterlijk maar op de koop toe genomen, maar uiteindelijk stoorde het me wel en ging ik op zoek naar een vervanger. Op de site van XMMS wordt XMMS2 als opvolger aangemerkt, maar die is bij lange na nog niet klaar. Blijkt dat het XMMS project geforkt is naar Beep Media Player, ofwel BMP. Inmiddels is BMP al stopgezet, omdat de code van XMMS toch hopeloos was en is er een nieuw project BMPx opgestart. Toen bekend werd dat het project BMP stopgezet zou worden om BMPx op te zetten ontstond Audacious weer als Fork van BMP.
Het vreemde is dat XMMS toch de meest logische keuze lijkt om als MP3 speler in te bouwen in ons media center, omdat hier veel meer documentatie voor is. Al is mijn eerste keuze voorlopig Amarok.

Labels: ,

1 Commentaar:

Blogger pmjdebruijn zei...

Lijkt me amarok een betere keuze...

Al eens Rhythmbox of Banshee geprobeerd?

8:37 a.m.  

Een reactie posten

<< Terug